שאלות ותשובות נפוצות

תאגיד המים מי שקמה בע"מ הוקם בשנת 2008 כתאגיד מים וביוב עירוני, בהתאם להוראות חוק תאגידי מים וביוב שחוקקה כנסת ישראל בשנת 2001 על פי חוק זה, מחויבת כל רשות עירונית בישראל להקים תאגיד מים וביוב, שיפעל בנפרד מהרשות, ויאפשר את שדרוג תשתיות המים והביוב ושיפור השירות לתושבים. 

מדינת ישראל קבעה עפ"י חוק כי כל רשות מקומית חייבת להקים תאגיד מים וביוב, או לחלופין, להצטרף לתאגיד אזורי של מים וביוב הקרוב אליה מבחינה גיאוגרפית. החלטת המדינה לחייב רשויות מקומיות להקים תאגידי מים וביוב נועדה בעיקר להבטיח הפרדה של פעילות המים והביוב משאר הפעילות המוניציפאלית, וכן לוודא שהפעילות הכספית של מים וביוב תתבצע על פי עיקרון "משק כספי סגור", דבר שיבטיח יותר השקעות כספיות בשדרוג תשתיות המים והביוב של העיר, ואת שיפור השירות לתושב.

 

בעלי המניות של התאגיד הינן הרשויות המקומיות שמרכיבות אותה והמחזיקות במניות החברה לפי החלוקה הבאה:
חולון - 77%
אור יהודה- 14.6%
אזור- 4.9%
בית דגן- 3.4%

תאגיד מי שקמה כפוף לרשות הציבורית למים, והוא פועל תחת פיקוח של רגולטור מטעם המדינה – הממונה על תאגידי מים וביוב במשרד התשתיות הלאומיות. התאגיד מחויב להציג לממונה באופן שוטף דוחות כספיים וכן דוחות נוספים המשקפים את פעילותו בתחום משק המים והביוב בעיר.

כמו כן, מי שקמה שומרת על רמת שקיפות גבוהה מבחינה ציבורית; לתאגיד מונה רו"ח חיצוני האמון על הכנת דוחות כספיים, ורו"ח נוסף העוסק בביקורת פנים. בנוסף, לתאגיד מונה דירקטוריון שחבריו אושרו ע"י ועדת שפניץ, מתוכם דירקטורים מטעם העירייה, מועצת העיר ומטעם הציבור. הדירקטוריון מתכנס באופן קבוע, מקבל דיווחי מנכ"ל ומאשר תקציבים, תכניות עבודה ופעולות נוספות.

כל ענייני המים והביוב של חולון, אור יהודה, אזור ובית דגן הקשורים למערכות המים והביוב הציבורית, הינם באחריות "מי שיקמה". 

לגבי תקלות ברשת המים והביוב ניתן לפנות 24 שעות ביממה למוקד התקלות במספר 106/ 1800-300-252.

בסוגיות הנוגעות לחשבונות המים הביוב ואיכות המים ניתן לפנות למחלקת שירות הלקוחות, לפניה לחצו כאן.

אל חברת מי שקמה ניתן לפנות בכל הקשור לכמות המים שנמדדה במד המים המשני או הכללי, לדוגמא: חיוב מים חריג הנובע מצריכה חריגה, הצלבת מדים, נזילה, קריאה שגויה, פירוק מד מים, גישה למד המים, התקנת מד מים וכדומה. 

חשבון המים שלך מורכב מחיוב בגין המים שצרכת ומצריכת המים שנצרכה בבניין ככל שנצרכה (הצריכה המשותפת) שמחלוקת באופן שווה בין כל הדיירים.
תעריף המים כולל את שרותי המים ושרותי הביוב שמספקת החברה והוא מדורג ומורכב משני תעריפים.

תעריפי המים הינם אחידים והם נקבעים על ידי הרשות הממשלתית למים וביוב.

תעריף המים עבור מגורים מחולק ל- 2 תעריפים: עבור נפש אחת ועבור 2 נפשות מוקצים 14 מ"ק לחודשיים בתעריף ראשון, לכל נפש נוספת מוקצים 7 מ"ק נוספים בתעריף ראשון. יתר המ"ק מחושבים לפי תעריף שני.

 

לפי כללי תאגידי המים והביוב, התעריף לצריכה ביתית מורכב משני סוגי תעריפים:

  1. תעריף נמוך לכמות מוכרת.
  2. תעריף גבוה לכמות גבוהה מהכמות המוכרת. 

על פי הכללים הנ"ל, כל צרכן זכאי לקבל "כמות מוכרת", של 7 מ"ק לחודשיים , בתעריף הנמוך, בעד כל נפש המתגוררת ביחידת הדיור, ובלבד שידווח על מס' הנפשות לספק המים.

 

לדוגמה אם בדירה מתגוררים 5 נפשות אז 35 המ"ק הראשונים יחויבו בתעריף ראשון.

1. בהתאם להוראות כללי המים (קביעת כמות מוכרת), תשע"ו- 2016 (אשר פורסמו בחודש מרץ 2016) החברה תפעל לקבל את נתוני הנפשות המתגוררות ביחידת דיור ממרשם האכלוסין, לפחות אחת לחודשיים, ותבצע שיוך ועדכון של נתונים אלו לנתוני הצרכנים הרשומים בספרי החברה, לצורך קביעת כמות מוכרת ליחידת דיור. תאגיד מי שיקמה מבצע עדכון ממאגר מרשם האיכלוסין אחת לחודש. 
"כמות מוכרת" משמעה כמות של 3.5 מ"ק לחודש לנפש ביחידת דיור, המחויבת בתעריף הנמוך.

2. במקרה שמספר הנפשות הרשומות כמתגוררות ביחידת הדיור לפי נתוני מרשם האוכלוסין הינו גדול ממספר הנפשות הרשום בספרי החברה, ואם לא יוצג בפני החברה מידע אחר, יוגדל מס' הנפשות הרשומות ביחידת הדיור בספרי החברה לצורך חישוב הכמות המוכרת, החל במועדים כפי שנקבע בכללים.

3. במקרה שמספר הנפשות הרשומות כמתגוררות ביחידת הדיור לפי נתוני מרשם האוכלוסין הינו קטן ממספר הנפשות הרשום בספרי החברה, ואם לא יוצג בפני החברה מידע אחר, יוקטן מס' הנפשות הרשומות ביחידת הדיור בספרי החברה לצורך חישוב הכמות המוכרת לפי נתוני מרשם האוכלוסין, החל במועדים כפי שנקבע בכללים.

4. ביחידת דיור שלא קיים לגביה מידע ממרשם האוכלוסין ולא הוצג מידע אחר מהצרכן- מספר הנפשות ביחידת הדיור (לעניין כמות מוכרת) יחושב לפי שתי נפשות.